Nyckeln till din träning

28.08.2018

Har du satt upp dina rutiner inför hösten? 

För många har sommaren varit mer eller mindre utan träning och tänker att: "Men nu, nu kör vi hårdträning. Tillbaka till rutiner igen!"

Frågan är bara, hade du verkligen rutiner innan semestern? Om du verkligen tänker efter, tränade du regelbundet mellan januari och juni? 

Regelbundet betyder att vi gör det med jämna mellanrum, exempelvis 2 gånger i veckan konstant, varje vecka. Helheten på din träning. Var det då regelbundet? Eller var det mer: 

Januari, 5gånger i veckan

Februari, 2 gånger i veckan

Halva mars 1 gång i veckan

April, 2 gånger under hela månaden

Maj, 1 gång under hela månaden

Juni, "vad är träning?"

Sedan kom juli och augusti och nu vankas september.... 

Men nu kör vi igen!.. Eller? 


Vi vill ha regelbundenhet i träningen. Din rörelse i vardagen och den mer krävande träningen vill vi ska bli något du inte anstränger dig för att utföra - du får det bara gjort. Precis som att duscha, gå på toa eller äta mat. Det är något man måste göra, oavsett hur man känner för det just där och då. (Vilka orkar duscha jämt trotts att vi ibland är i stort behov utav det? #måndagmorgon haha)


Så - hur kommer vi dit då? Ja, det beror ju helt på dina mål. Vem är du? Vad vill du träna? Vad är målet med din träning och hur har ditt liv sett ut innan vi började prata om just detta?


Allt detta kan vi hjälpa dig med. Det är bla. något vi tar upp under vår första PT-timme tillsammans. Är det något vi behöver jobba djupare med bokar vi in ett hälsosamtal. Kärlek, konstruktiv kritik och engagemang för just dig.

Det är så viktigt att vi pratar om sånt här. Det hjälper i stunden att boka in en PT-timme, träna, komma hem, träna själv några gånger men sedan faller det bort. Visst, PT:n tjänade på det, och du i några veckor - men sen då?

Det är så viktigt med "sen då?"

Vi brinner för Din Helhetshälsa och ditt liv i helhet. Vi är mer än bara träning.

/ To Live