Att träna mammor

19.03.2019

Att få vara med i en väldigt känslig och omtumlande tid (som det är/blir genom  nya vanor/hormoner/sömnbrist/nytt ansvar etc) är väldigt fint och en stor ära för mig och ingenting som jag tar för givet!

För det är inte givet att man som mamma ska orka tänka på sig själv första tiden. Vissa vill träna på en gång, vissa behöver lite hjälp och långsam progression, vissa behöver stöttning med struktur och vardagsval etc. Det är så olika för alla. Vi lever alla olika liv, våra familjer ser olika ut, vi har olika personliga behov. Men det finns något som vi alla behöver: bäckenbotten/bålträning. 

Nej vi behöver inte knipa varje dag hela livet. Nej vi behöver inte vänta 2 år innan vi går ut i löpspåret. Men vi behöver vara smarta, stärka grunden, testa oss fram försiktigt. Funkar det? Inte? Har jag obehagskänsla i bäckenbotten? Eller känns allt kalasbra? Kanske får jag ont i svanken när jag drar barnvagnen? Känns allt bra men du "känner" inte din magmuskulatur när du försöker aktivera den i annan form av träning? 

Just sånna här frågor och mycket mer hjälper jag er med i vår träningsstudio. 

Det är så viktigt för mig att NI känner er som hemma! Högt och lågt i takt. Ödmjukhet och respekt och en känsla av fridfullhet. Här får ni komma som ni är. Trötta, utmattade, glada, pigga, leende barn, gråtande barn... vad än som händer just den dagen ni är inbokade:

- kom som ni är! 

Det är okej Mamas! 


Vi finns här för er <3 


Allt gott, 

/Jennie Jensen